به star55 خوش آمدید امیدوارم مطالب این وبلاگ کمکتون کنه برای دیدن تمام نوشته ها به ادامه مطلب آن مراجعه کنید بهترین هارو برای شما آرزو مندم امیدوارم شاد و سربلند باشین
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
در غروب یک روز پاییزی، سواری، اسب خستهاش را همچنان به جانب شهر میراند. اسب عرقریزان از تنگهی "ا... اکبر" گذشت. آب " رکناباد" زلال بود و جویبار، جلوهای زیبا به منظره بخشیده بود. سرانجام اسب خستهاش را به نگهبان قصر سپرد و به جانب ایوان اتابک سعد حرکت کرد. خبر یک حادثهی ناگوار به گوش میرسید. مردمانی ریزنقش و شرور از آن سوی سیحون و جیحون حرکت کردند و به هر بهانهای، شهرها و روستاهای ایران را در زیر سم اسبان خود قرار دادند.
در خانهای نسبتاً مجلل، شمعی روشن بود و مردی میانسال سجادهای را پهن کرده بود و قران میخواند. پسر خردسالش مصلحالدین، هنوز بیدار بود، غوغای شهر، او را نیز دچار توهم و ترس کرده بود. پدر مصلحالدین که از ملازمان اتابک بود، تمام شب را در این اندیشه پشت سر گذاشت که در صورت حملهی مغول به کجا بگریزد.
در مکتبخانهی شیراز، خردسالی نازک اندام، با چهرهای استخوانی و چشمانی تیز، به درسهای استاد گوش فرا میدهد. همان قرآنی که در پشت جلد آن، سال تولد کودک "606" هجری قمری نوشته شده بود. این خردسال همان مصلحالدین است. پدر همه جا در فکر فرزند تیزهوش خود است. معاشرت و آداب همنشینی را به او میآموزد. سعدی هر چند از امکانات شیراز استفاده میجست و به کسب علم میپرداخت اما ان مقدار از علوم زمان که در شهرهای بزرگ نظیر بغداد رایج بود، در شیراز موجود نبود و نوجوان ماجراجو را به سمت بغداد میکشاند. روزها و ماهها سپری میشد و شاعر جوان، ذوق و قریحهی خود را بیشتر نمایان میساخت.
دکتر قریب در سال 1288 در یک خانوادهی مذهبی در تهران متولد شد.
وی در سال 1306 شمسی، در اولین گروه دانشجویان ایرانی بودند که برای ادامهی تحصیل در رشتهی پزشکی به فرانسه رفتند. ایشان در پایان سال اول، در شهر رن فرانسه موفق به دریافت جایزهی لابراتور تشریح دانشکدهی پزشکی شد. وی در سال 1314 نخستین ایرانی بود که توانست در کنکور انترنی بیمارستان پاریس موفق شود. وی در سال 1317 به ایران بازگشتند.
پس از طی کردن دورهی سربازی در سال 1319 به عنوان دانشیار طب اطفال در دانشگاه به فعالیت علمی مشغول گردید. وی ابتدا در بیمارستان رازی به ادارهی بخش اطفال مشغول شد و بعد از آن به بیمارستان هزار تختخواب آمد و در آن بخش اطفال را دایر کرد.
بر اساس مصوبات این کمیته مقرر شد با توجه به لزوم اتمام تحصیل در سقف سنوات تعیین شده، شرکت دانشجویان در آزمون مجدد در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر طی 2 نیم سال و در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای پیوسته و دکترای تخصصی حداکثر 4 نیم سال باشد.
تغییر رشته یا آزمون مجدد در هر مقطع تحصیلی حداکثر یک نوبت مجاز خواهد بود.
مدت تحصیل مشمولانی که در سال احضار و حداکثر تا مهر سال اعزام در دانشگاه شروع به تحصیل کردهاند جزو سنوات تحصیلی محسوب نخواهد شد.
همچنین بر اساس مصوبات این جلسه دانشجویان مجاز به تحصیل در مقاطع پایینتر از مقطعی که دارای معافیت تحصیلی هستند نخواهد بود.
در صورت قبولی در آزمون مجدد فاصله بین انصراف از دانشگاه اولیه و اشتغال در دانشگاه ثانویه بیش از 4 ماه نباید باشد و در صورت قبولی در مقطع بالاتر معافیت تحصیلی به دانشگاه جدید ارسال و واحد آموزشی جدید ضمن اعاده معافیت تحصیلی به وظیفه عمومی درخواست معافیت برای مقطع جدید نماید که در این صورت مدت تحصیل سپری شده در سنوات مقطع جدید لحاظ خواهد شد.
سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات پذیرش قبول نشدگان کنکور سراسری سال 1389 در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در مقطع کاردانی را اعلام کرد.
کلیه حاضران در جلسه آزمون سراسری سال 1389 (اعم از داوطلبان مجاز و غیرمجاز به انتخاب رشته) که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی این آزمون قرار نگرفته اند امکان ادامه تحصیل در دانشگاههای غیرانتفاعی را دارند.
این افراد در صورت تمایل برای ادامه تحصیل می توانند با ارائه کارنامه اولیه که از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش قابل دریافت است و با ارائه مدارک لازم شامل اصل شناسنامه عکسدار، اصل کارت ملی، 2 قطعه عکس 4×3 و گواهی پیشدانشگاهی از 18 مهرماه تا 22 مهر به یکی از مؤسسات غیرانتفاعی پذیرنده رشتههای تحصیلی مقطع کاردانی مراجعه و نسبت به ثبت نام خود به صورت مشروط و منحصراً در یک رشته تحصیلی کاردانی اقدام کنند.
رئیس دانشگاه پیام نور از موافقت وزارت علوم با کلیات طرح تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاهی خبر داد و گفت: در صورت نهایی شدن جزئیات طرح تحصیل همزمان دانشجو در دو رشته، دانشگاه پیام نور از نیمسال دوم تحصیلی 90 - 89 آمادگی اجرایی کردن این طرح را دارد.
حسن زیاری با بیان این مطلب افزود: بحث تحصیل همزمان در دو رشته تمام وقت مطرح نیست بلکه طرحی که توسط دانشگاه پیام نور به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شده منطبق بر الگوهایی نظیر تحصیل همزمان در دو رشته به صورت غیرحضوری یا نیمه حضوری و یا تحصیل همزمان در دو رشته که یک رشته به صورت تمام وقت و رشته دیگر به صورت نیمه حضوری یا غیرحضوری باشد در نظر گرفته شده است.
رئیس دانشگاه پیام نور درباره جزئیات طرح تحصیل همزمان دانشجو در دو رشته گفت: در طرح تحصیل در دو رشته همزمان پیش بینی شده است دانشجویانی که در یک دانشگاه اعم از دولتی، آزاد یا غیرانتفاعی در یک رشته تمام وقت تحصیل می کنند با توجه به توانایی که در آنها دیده می شود اگر علاقمند بودند در وقت های مازادشان - البته در صورتی که مانع تحصیل در رشته تمام وقتشان نشود - امکان تحصیل در رشته دیگری به صورت نیمه حضوری یا غیرحضوری را داشته باشند.
معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی از آییننامه جدید میهمانی و انتقال دانشجویان دورههای كاردانی و كارشناسی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی وغیردولتی، گفت: تمامی میهمانیها و انتقالها بر مبنای شهر محل سكونت خانوادهدانشجو صورت میگیرد.
محمود ملاباشی روزشنبه در حاشیه مراسم رونمایی آییننامه جدید میهمانی و انتقال دانشجویان كه به همراه رییس سازمان سنجش آموزش كشور برگزار شد، با بیان اینكه دارای سه نوع مهمانی دانشجو هستیم، گفت: یك مهمانی به این معناست كه دانشجو میتواند به طور موقت تعدادیاز واحدهای خود را در دانشگاه مقصد بگذراند كه برای این مهمانی دانشجو باید یك ترمرا در دانشگاه مبدا خود گذرانده و معدل او نیز حداقل 13 باشد.
امكان میهمانی دائم دانشجو در صورتكسب معدل لازم
وی نوع دوم میهمان شدن دانشجو را میهمانی دائم عنوان و اظهار كرد: این نوع میهمانی برای نخستین بار در این آییننامه تعریف شده است كه براساس آن دانشجو میتواند كلیه واحدهای خود را در دانشگاه مقصدبگذراند
فریناز فریدونی اکنون دانشجوی رشتهی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه تهران است. او در سال سوم دبیرستان با معدل کتبی 84/19 دیپلم گرفته است. وی در کنکور سراسری نیز رتبهی 97 را در سهمیهی منطقهی 1 کسب کرده است.
مشاوره میتواند باعث کاهش استرس داوطلب در دو ماه پایانی شود
مهدی رئیسی یزدی، هماکنون دانشجوی رشتهی مدیریت مالی دانشگاه تهران است. او در سال سوم دبیرستان با معدل کتبی 38/18 دیپلم گرفته است و در سال کنکور نیز توانست رتبهی 190 را در سهمیهی منطقهی 2 کسب کند.
شایان کاشفی /گروه تجربی
سحرخیز بودن میتواند بسیار به درسخواندن
داوطلب کمک کند.
شایان کاشفی، هماکنون دانشجوی رشتهی علوم پزشکی دانشگاه تهران است. او که دارای مدال برنز کشوری المپیاد زیستشناسی است، با معدل کتبی 30/18 دیپلم گرفته و در کنکور سراسری نیز توانسته رتبهی 316 را در سهمیهی منطقهی 1 کسب کند.
در خانه، در شرایطی کاملاً مشابه کنکور، آزمون بدهید.
میکائیل سعیده، هماکنون دانشجوی رشتهی مدیریت مالی دانشگاه تهران است و در کنکور سراسری سال 1387 نیز رتبهی 80 را در سهمیهی منطقهی 3 کسب کرده است.
نکته : متن فوق با توجه به اطلاعات کنکور سال 87 می باشد ولی با توجه به عدم تغییر در محتوا ( تغییرات در حد تاریخ ها می باشد) این متن برای کنکوری های 88 نیز قابل استفاده خواهد بود.
1- دوره روزانه
تحصیل در این دوره رایگان بوده و امکانات رفاهی و تسهیلات آموزشی برای اکثر دانشجویان مهیا می باشد.
2- دانشگاه پیام نور
به منظور فراهم آوردن امکان ادامه تحصیل برای داوطلبان شاغل یا خانه دار، با استقرار دانشجو در محل کار و سکونت خود، امکان تحصیل و فراگیری علوم برای دانشجویان فراهم می شود. متن درسی خودآموز و راهنماهای آموزشی مهمترین عنصر تدریس را در نظام آموزشی، این دانشگاه تشکیل می دهد. مضافاً در حد توان از نوارها و برنامه های رادیویی و تلویزیونی و بسته های نرم افزاری در انتقال مفاهیم دروس به دانشجویان استفاده خواهد شد. امکانات رفاهی از قبیل خوابگاه، غذاخوری، وسیله ایاب و ذهاب و نظایر آنها به دانشجویان ارایه نمی شود.
شرایط و ضوابط اختصاصی پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور (آموزش از راه دور)
گسترش آموزش در کشور یکی از ارکان توسعه علمی، رشد اجتماعی، شکوفایی استعدادها و زمینه ساز خلاقیت های انسانی است که آموزش های متعارف و جاری به تنهایی برای برقراری این رکن مهم کافی نیست و توجه به روش های جدید آموزشی و اجرای برنامه هایی از قبیل آموزش باز و از راه دور برای دستیابی به هدف های توسعه، لازم و ضروری است. نزدیکترین مفهوم آموزش باز کاهش موانع زمانی و مکانی و محدودیت های مربوط به برخی از مقررات نظام آموزشی متعارف به منظور ایجاد زمینه های ارائه آموزش عالی به افرادی است که به دلیل عدم دسترسی به مراکز آموزشی، نداشتن فرصت کافی و محدودیت های شغلی و اقلیمی، از امکان کمتری برای بهره مندی از آموزش متعارف برخوردارند. آموزش از راه دور، نظام آموزشی نوینی برای سازمان دادن به فرایند یادگیری- یاددهی است که یک مرکز آموزشی را، به منظور انتخاب و کاربرد راهکارهایی برای استفاده از یک یا چند نوع مواد آموزشی، رسانه ها و سایر وسایل ارتباط جمعی یاری می دهد همچنین با بکارگیری این نوع اموزش و یا بهره مندی از فرابری های جدید در ارائه خدمات آموزشی از راه دور، فرایند یادگیری با مشارکت خود یادگیرندگان سهل تر می شود.
از این رو به منظور توسعه برنامه های آموزشی در قالب نظام های آموزش باز از راه دور و تحقق آموزش برای همه، در همه جا و در همه وقت، دانشگاه پیام نور طبق اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شده است. برنامه های این دانشگاه برای ایجاد هماهنگی میان آموزش و تحولات سریع اجتماعی شکل گرفته است. این دانشگاه امیدوار است بتواند فرصت های مناسب تحصیلی را به علاقه مندان تحصیلات عالی ارائه نماید و تا حدودی پاسخگوی تقاضای فزاینده منبعث از آهنگ رشد جمعیت باشد و ضمن جلوگیری از هدر رفتن وقت، نیرو و توان بالقوه افراد علاقه مند به آموزش عالی بتوانند این نیروها و استعدادها را در مسیری سازنده و مطلوب هدایت نماید. به ادامه مطلب مراجعه کنید